Riksmöte med p-riks, Anna och Niklas berättar

Efter massa krångel med platser och väskor sjunker jag (Niklas) och Anna ner i en kupé längst bak i tåget och andas ut efter helgens äventyr. Det var i torsdags som jag och Anna åkte ner till Lund för att hänga med våra personalvänner på deras arbetsmarknadsdag och närvara vid riksmötet för p-riks.

Torsdagskvällen spenderades på en restaurang där alla engagerade blivande personalvetare avnjöt en rejäl hamburgare vid ett långbord. Niklas som klyftigt nog försöker optimera all den tid han har, anslöt sällskapet under kvällen på fredagen.

Fredagen började klockan 08.30 med frukost och sedan presenterade alla föreningar sin verksamhet. Presentationerna bidrog med många nya idéer och inspiration men också en känsla av stolthet för PULS verksamhet. PiLa höll sin arbetsmarknadsdag under fredagen, temat var nätverkande och dagen bjöd på en föreläsning av Ulrika Gustavsson som pratade om konflikthantering och nätverkande. Därefter bjöds det på workshop med Academic work. Kvällen avslutades med en mysig middag på en av nationerna. En väldigt inspirerande dag och vi vill ge en stor applåd för alla fina studenter som anordnade denna dagen!

Lördagen präglades av huvudsyftet till att vi alla samlats, nämligen att delta på riksmötet för p-riks. Det blev en lång dag men väldigt givande. Vi diskuterade mycket rörande budget och hur vi i framtiden ska jobba med våra medlemmar. Två stora diskussionsområden som blivit väldigt aktuella nu då p-riks får organisationsbidrag, ett statligt bidrag. Detta är ett bidrag som kommer bidra ekonomiskt till PULS. Efter bra diskussioner och några koppar kaffe åkte vi tillbaka till hotellet för att suit up då kvällen skulle bjuda på finsittning. Där vi självklart lärde folket i Lund PA-skålen och hur alla moves på dansgolvet skulle se ut.

Allt som allt har vi båda haft en helt fantastisk helg och vill verkligen tacka alla som vi fått chansen att träffa och hoppas på mycket samarbete i framtiden!

Varma hälsningar
Anna och Niklas