Sök till LiU Formula Student

Vill du vara med och utveckla dina ledaregenskaper och personalvetarkunskaper i en av LiUs största föreningar? Om svaret är ja, sök till LiU Formula Student! Nu öppnar ansökningsperioden för management och group chiefs, där du själv kan söka eller nominera någon du tror skulle göra ett bra jobb. Positionerna som är relevanta för PA-studenter är HR-Manager, Marketing Director och Treasurer, och du kan hitta mer information om positionerna i länken Role Descriptions. För att söka eller nominera någon fyller du i det bifogade ansökningsformuläret.

Role Descriptions:
https://drive.google.com/open?id=1zFehWLf88neJIrQgUikT8dkw2-eAFvFJ

Ansökningsformulär:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeK_j8idsWQioNrqA-cJedwzDrI_k-2R-oivt7O8nRf_sXEKw/viewform?usp=sf_link

Sustainergies Academy – Studiebesök

Är du nyfiken på hur företag jobbar med hållbarhet och ansvarstagande? Vill du besöka hållbarhetsavdelningar och prata med hållbarhetschefer?

Sustainergies Academy är en serie interaktiva studiebesök under våren 2018. Det är öppet för alla studieinriktningar och helt kostnadsfritt. Låter det intressant? Läs mer och skicka din ansökan senast den 11 februari på www.sustainergies.se/academy

PULS Årsmöte 2018



Kallelse till PULS årsmöte 2018!

Datum: Tisdagen den 30:e januari
Tid: 17:15 – ca 22:00
Plats: C1, Campus Valla

Vad gäller?
Varmt välkommen till PULS årsmöte 2018! För att kunna kräva rösträtt samt bli invald i en arbetsgrupp måste du vara medlem i PULS. Detta ordnar du enklast på förhand via vår hemsida: https://www.personalvetare.nu/bli-medlem, men det kommer även att finnas möjlighet att bli medlem på plats. Ett mail med alla möteshandlingar kommer att gå ut i nästa vecka.

Vad kommer att behandlas?
Mötet kommer att behandla verksamhetsberättelsen, resultaträkningen, balansräkningen samt revisionsberättelsen för 2017 och beslut om ansvarsfrihet för Styrelsen 2017. Dessutom kommer mötet besluta om fastställande av verksamhetsplan och budget för 2018. Även propositioner och eventuella motioner kommer att behandlas.

Under mötet kommer också PULS utskottsledamöter att väljas in till; PAmp, PiLS, Maxpuls, HR-dagen, Valberedningen, Mentorsprojektet, Studie- och gästföreläsargruppen, Vice ordförande i utbildningsutskottet, sociala utskottet och näringslivsutskottet, samt Vice ordförande i PULS Styrelse som har blivit vakant.

Anmälan och mat
Anmälan för att få mat under mötet görs via simple-signup:

https://simplesignup.se/event/123622

Vi kommer att bjuda på pizza och dryck till alla som anmäler sig senast onsdag den 24 januari kl. 12. Anmälan är bindande, då mat beställs i ditt namn. Missar du detta datum kan vi tyvärr inte ordna mat, men du är givetvis välkommen ändå!

För mer information se evenemanget som ni kan hitta på PULS Facebooksida.

Kontakt
Har du några frågor eller funderingar, så tveka inte att höra av dig till styrelsen@personalvetare.nu eller hugg tag i någon av oss på campus!

Vänliga hälsningar,

PULS styrelse 2018

Medlemsansvarig blir arbetsmiljöombud 2018

Hej alla PULS-are!! Efter en dialog med StuFF om sektionsavtalet har vi kommit fram till att posten arbetsmiljöombud (AMO)kommer byta person. Under 2017 har Anton Jigblad suttit som ordförande för utbildningsutskottet och samtidigt varit arbetsmiljöombud för PULS sektion. För att förtydliga så kommer Anton att fortsätta vara arbetsmiljöombud till och med 31 Januari. Från och med årsskiftet och under verksamhetsåret 2018 kommer istället personen som blir medlemsansvarig att få äran att bli arbetsmiljöombud. 

Kort vad AMO gör:

  • AMO har ett övergripande ansvar för studenternas arbetsmiljö. Det handlar om både fysisk, psykisk och psykosocial arbetsmiljö.
  • AMO stöttar och hjälper studenter som upplevt diskriminering, trakasserier eller liknande.
  • AMO samlar in och rapporterar brister i arbetsmiljön som framförs av studerande på sektionen.

Så alltså: under 2018 kommer medlemsansvarig även att bli arbetsmiljöombud! Superkul och viktig förändring tycker vi 🙂

Jobba extra hos Norstat!

Vi söker motiverade intervjuare till vårt kontor i centrala Linköping! Vill du jobba extra under din studietid, fila på ditt CV, dryga ut studentkassan och jobba i en spännande bransch? Se hit!

Norstat jobbar inom marknadsundersökningsbranschen med att tillgodose företag med underlag för bättre beslutsfattande genom att samla in data på den marknad där de verkar. Vi jobbar bl.a. med intervjuer, produkttestning och fokusgrupper. Jobbet som intervjuare är flexibelt och perfekt att kombinera med studier, du anmäler själv när och hur mycket du vill jobba. Vi arbetar med några av de främsta företagen i landet, så ta chansen att jobba i en spännande bransch som aldrig sover!

Skicka in din ansökan redan idag till: jobb.linkoping@norstat.se. Se hela annonsen på http://www.norstat.se/jobb/.

Young man working at a computer in a call centre

 

CMA Research söker nya medarbetare!

Just nu söker CMA Research nya medarbetare. CMA har sina rötter i Linköpings universitet och har varit verksamma i över 20 år.

CMA Research genomför undersökningar för produkter, tjänster och varumärken inom både business to business och konsumentområdet.

Du kan läsa mer om oss på https://www.cmaresearch.se

Vi söker deltidsarbetande intervjuare till vår verksamhet i centrala Linköping. Arbetsuppgifterna består av att genomföra telefonintervjuer. (ingen typ av försäljning)

Arbetstiderna går att kombinera utmärkt med studier (kvällar/helger). Man väljer själv när man kan arbeta, vilket gör att man kan planera sin tid för studier i första hand.

Vi erbjuder fast timlön.

Välkommen med din ansökan: jobba@cmaresearch.se

 

Styrelsen tar sommarlov!


Hej allihopa!

Nu var det äntligen sommar och styrelsen tar nu sommarlov. Detta betyder att vi inte kollar mailen lika ofta och att svar på era mail därför kan dröja.

Vi vill önska alla en trevlig sommar, och för alla som slutar vid Linköpings universitet vill vi önska ett stort lycka till i framtiden. Vi andra ses i höst! Ha en fin sommar!

Med vänliga hälsningar
Styrelsen 2017

Kidbrooke Advisory söker vikarierande assistent

Kidbrooke Advisory är ett tekniskt innovativt konsultföretag med inriktning mot finansiell riskhantering. Vi söker just nu dig som är en social, utåtriktad och positiv person som är redo att ta dig an rollen som vikarierande assistent. I tjänsten kommer du inledningsvis fokusera på att sätta dig in i företagets verksamhet och ansvara för administrativa uppgifter så som att koordinera och planera möten, event och resor. Arbetsuppgifterna kan på sikt tänkas breddas till att även innefatta uppgifter relaterat till marknadsföring, rekrytering, ekonomisk administration, samt säljaktiviteter. Merparten av tjänstens arbete kommer att bedrivas från vårt kontor i Stockholm.

Låter detta som någonting för dig? Tveka inte, skicka in din ansöka redan idag! Klicka här för att läsa mer om tjänsten och om hur du ansöker.